close
最後一場外拍完後已經過了半年
經過最近一個多月的思考
由於自己的熱忱和時間的不足
加上我其實已經完成了大部份想拍攝的主題了
我決定放棄從事人像外拍
我想更加投入博士研究以及開發app
這兩者都是我現階段最樂意而且最有熱忱投入的事情
 
但是我不否認這3年多來從事外拍是有所收穫的
我學習在拍照時如何去掌握光線
我學習如何將作品得以呈現出氛圍感
我加強了後製的能力並且學習更多修圖技巧
而且在外拍中也認識了幾位不錯的好友
此外我也培養了很多攝影方面的好習慣
跟親朋好友拍照時也總是會注意構圖、角度和光線
拍完後有必要時也會做些後製
 
在此我想感謝我的恩師梨寶4年前在交大的人像攝影講座中給我的啟發
感謝張簡長倫學弟在成大的幾堂社課中的指導與建議
感謝曾經在外拍中合作的好夥伴們的捧場與肯定
以及帶給我如此美好的回憶
 
放棄從事人像外拍 我當然會有點惆悵
但是我很清楚自己想要的是什麼
我有更重要的事情要做
不過我還是會維持對攝影的熱忱的
 
It has been half a year since my last portrait photography. After consideration recently, I make a decision that I'm going to quit portrait photography, because I encounter a lack of both passion and leisure time.
I surely did enjoy the time I spent on portrait photographing, not only skills that have improved, but great friends I met.
However, I had done some of the topics I like the most and I really have to devote myself into my further academic studies and APP development practices.
I want to say thanks to my mentors who had inspired me and guide me. I also want to express my appreciation to the models who I had cooperated with.
Quitting portrait photography is a pity indeed. Yet I have found what I truly want. I will possess my passion toward photo-taking while keep going.
 

P1010751C-2.jpg

DSC02356拷貝.jpg

DSC03146 (3)拷貝.jpg

DSC00274-2.jpg

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    JeremyCKT 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()