close

4/24(四)那天晚上的成大攝影社的社課中
講師張簡長倫學弟說了一句話點到我的內心
"無商業用途或考量的好處就是自己可以隨心所欲地拍自己想拍的東西"

大家都知道我對於攝影很有熱忱
有些朋友問我為什麼不打算以攝影為職業
我都以認為自己不夠格來搪塞
他們又會再問多磨練多加強就好了啊
那我就這麼說好了 我是根本不想要
因為就如同那句話的內容
如果當職業攝影師
拍照就得要有商業用途或考量
或者得跑一些活動場合負責攝影工作
然而這大多是我沒有興趣的
而且會帶來壓力
這樣會讓我降低甚至失去對攝影原有的熱忱

我喜愛攝影 我喜歡藉由攝影捕捉美麗的事物
我喜歡藉由攝影留下美好的回憶
我喜歡藉由攝影創作我想展現的主題
我喜歡藉由攝影表達我的情感
我喜歡無拘無束、自由自在的攝影

我並不是瞧不起擔任職業攝影師的
我反而更加佩服他們對攝影有如此強烈的熱忱與抱負.....

總而言之 興趣和職業是不一樣的!!

 

During a lecture of NCKU PhotoClub on Thursday(4/24) night.
The lecturer said: "You can take pictures of what you want to take if it's without commercial considerations."
These words touched my heart.

All my friends know that I have a strong passion on photography.
However, some friends asked me that why I don't consider being a photographer for my career?
I just said it's not suitable for me.
Then they said I can just improve my skills.
Well, I would say I DON'T WANT to be a professional photographer.
Because while being a professional photographer.
You have to take career or commercial considerations into account.
And you have to be responsible for the photographic work in some activities.
But most of them are not interesting but stressful to me.
That will decrease my passion to photography. Even lose it all!!

I love photography.
I love to capture beautiful things by taking photos
I love to preserve best memories by taking photos.
I love to create photographic themes which I want to show to everyone.
I love to express my feelings by photography.
I love the free and unfettered photography!!

I do not despise those professional photographers.
I admire them that they have such a strong passion and ambition to photography instead.

In short, interest and occupation are not the same!!

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    JeremyCKT 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()